Dersin Adı | Bitki ve Toprak Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere teorik ve uygulamalı olarak bitki ve toprak analizleri hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders toprak ve bitkinin genel yapı ve özelliklerinin tanımlanması, örnek alınması ve analize hazırlanması, toprakta pH, katyon değişim kapasitesi, organik madde ve makro ve mikro element tayin yöntemleri, bitkide kuru ve yaş yakma yöntemleri, analiz sonuçlarının yorumlanması ve değerlendirilmesi konularını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toprak bilimine giriş ve Türkiye’nin toprak çeşitliliği | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
2 | Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri, gözle ve elle teşhis yöntemleri | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
3 | Bitkinin tanımı, özellikleri ve analizi. Türkiye’nin bitki ve tarımsal ürün çeşitliliği | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
4 | Bitki ve toprak örneği alma. Örneğin analiz için hazırlanması, ve toprakta Ph analizi | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
5 | Toprak ve bitki örneklerinde makro_mikro element analizi için metodlar ve gerekli kimyasallar | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
6 | Bitki yetiştirme ortamları ve topraksız tarım | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
7 | Ara sınav | |
8 | Sera tarımı ve Türkiye için önemi | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
9 | Gübreleme ve ilaçlama metodları | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
10 | Bitkilerin makro ve mikro element ihtiyaçları. Eksiklik ve toksite belirtileri | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
11 | Tarımsal üretimde sulama yöntemleri | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
12 | Organik tarım, iyi tarım ve konvansiyonel tarım. Aralarındaki farklılıklar. Organik tarıma başlamak için gerekli koşullar, organik üretim, organik ürünlerin pazara hazırlanması, ve bu süreçteki önemli noktalar | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
13 | Organik tarımda hastalıklar ve zararlılar ile doğal mücadele | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
14 | Proje Sunumları | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014). |
16 | Final |
Ders Kitabı | Müftüoğlu, N.M., Türkmen, C., Çıkılı, Y., “Toprak ve Bitkide Verimlilik Analizleri” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık, (2014) ISBN : 978-605-133-895-8 Demir, T., “Bitki ve Toprak Analizleri Ders Notu” Sakarya Üniversitesi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Conklin, A.R., Meinholtz, R.,“Principles and Practices in Environmental Analysis”, Marcel Dekker, Inc., (2004) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest